راهنمای خرید

ساخت وبلاگ

ایجاد داشبورد مدیریتی دیگر اختیاری نیست. بیاموزید که چرا داشتن یکی برای تیم اجرایی خود برای مشاهده نتایج و KPI برای موفقیت ضروری است. صرف نظر از سبک یادگیری ترجیحی شما، داشبوردهای مدیریتی ابزاری تجاری هستند که کلمات، اعداد و عناصر بصری را در قالبی خوانا جمع‌آوری می‌کنند که هم از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر است و هم برای ذهن اعداد محور جذاب است.

ما موارد زیر را پوشش می دهیم تا به شما کمک کنیم تا یک داشبورد مدیریت برنده برای نیازهای کسب و کار خود داشته باشید:

داشبورد مدیریت چیست؟

داشبورد مدیریتی به صورت بصری همه شاخص های عملکرد کلیدی کسب و کار (KPI) را در یک مکان نشان می دهد. داشبوردهای مدیریتی در قالبی خوانا ارائه می‌شوند که با مدیران شرکت تا سطح C به اشتراک گذاشته می‌شود، به طوری که همه اهداف، معیارها، آیتم‌های اقدام و KPIها برای دیدن همه تنظیم شده‌اند.

این داشبوردهای مدیریتی به تیم‌ها کمک می‌کنند تا پیشرفت و موفقیت معیارهای کل شرکت را پیگیری کنند و مدیریت را قادر می‌سازند تا تصمیمات مبتنی بر داده‌ها را در مورد اهداف تجاری آینده اتخاذ کند.

داشبورد های مدیریتی ممکن است شامل نمودارها، تصاویر، جداول، داده های عددی و داده های مطالعات موردی یا ترکیبی از این عناصر باشند. این داشبوردها ابزارهای حیاتی برای فرآیندهای مدیریتی ساده هستند که به طور گسترده به اشتراک گذاشته شده و دیده می شوند.

چرا به داشبورد مدیریت نیاز دارم؟

داشبوردهای مدیریتی تمام معیارهای کسب و کار را در یک مکان ساده می کنند، در قالبی ساده و قابل درک و از نظر بصری جذاب برای مدیران شرکت برای دریافت تصویری فوری از اتفاقات کسب و کار شما، با جزئیاتی از اینکه هر تیم چگونه برتری می یابد یا در برآورده کردن آنها شکست می خورد. معیارهای سالانه یا فصلی برای توضیح بیشتر در مورد اهمیت داشبوردهای مدیریتی، کاتریونا جاسیکا از Top Vouchers Code خاطرنشان می کند، "داشبورد مدیریت همه چیز در مورد مدیریت KPIهای مهم در یک مکان، اشتراک گذاری بینش و تصمیم گیری سریع بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی است."

داشبوردهای مدیریتی یک زبان جهانی هستند که همه به آن صحبت می کنند. دربرگیرنده عناصر بصری، اعداد، نمودارها و نمودارها، نمی توانید با ساخت یکی از آنها اشتباه کنید. بیایید دریابیم که چه چیزی را باید در داشبورد مدیریتی خود بگنجانیم تا آن را برای تیم اجرایی خود ارزشمندتر کند.

*نکته ویرایشگر: Databox بیش از 300 قالب داشبورد مختلف دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید تا بتوانید برای هر نیاز تجاری داشبورد ایجاد کنید. خواه تمرکز شما بر ردیابی ترافیک وب، درآمد تکراری سالانه، یا تعداد سرنخ های به دست آمده باشد، Databox الگوی داشبورد تجاری مناسبی برای شما دارد.

7 معیار و KPI که باید در هر داشبورد مدیریتی گنجانده شود

خوب، پس ما شما را متقاعد کرده ایم که بهترین داشبورد مدیریتی بسازید. اما شما مطلقاً نمی دانید که چه نوع محتوایی باید شامل شود. به همین دلیل است که از 10 متخصص برای ایجاد داشبورد مدیریتی عالی کمک خواسته ایم.

آنها گفتند که اجزای زیر باید گنجانده شود:

  • هزینه جذب مشتری (CAC)
  • نشانگرهای وضعیت قرمز-کهربایی-سبز (RAG).
  • عملکرد کمپین و کلیک ها
  • مقایسه ربع به فصل
  • زمان در صفحه و طول مدت جلسه
  • سود و زیان ماهانه
  • درآمد هدف در مقابل درآمد واقعی

نکته حرفه ای: کاربران چگونه با سایت من تعامل می کنند؟ کدام محتوا بیشترین فعالیت آنلاین را انجام می دهد؟

اگر می‌خواهید بدانید بازدیدکنندگان چگونه با وب‌سایت شما ارتباط برقرار می‌کنند و کدام محتوا بیشترین تعامل و تبدیل را ایجاد می‌کند، چندین رویداد و معیار در صفحه وجود دارد که می‌توانید از Google Analytics ردیابی کنید که به شما کمک می‌کند شروع کنید:

  • جلسات و % جلسات جدید. وب سایت شما به صورت روزانه یا ماهانه چقدر ترافیک دریافت می کند؟
  • جلسات بر اساس کانال کدام کانال ها بیشترین ترافیک را به وب سایت شما می آورند؟
  • میانگین مدت جلسه بازدیدکنندگان به طور متوسط ​​چقدر در وب سایت شما وقت می گذارند؟
  • بازدید از صفحه و بازدید از صفحه بر اساس صفحه. کدام صفحات در وب سایت شما بیشترین بازدید را دارند؟
  • میانگین زمان در صفحه میانگین زمانی که کاربران در یک صفحه وب خاص صرف می کنند چقدر است؟
  • و بیشتر…

اکنون می‌توانید از تجربه کارشناسان Google Analytics ما استفاده کنید، که یک الگوی plug-and-play Databox را گردآوری کرده‌اند که مهم‌ترین KPI را برای نظارت بر تعامل بازدیدکنندگان در وب‌سایت شما نشان می‌دهد. پیاده‌سازی و شروع استفاده از آن به‌عنوان داشبورد مستقل یا در گزارش‌های بازاریابی ساده است، و بهتر از همه، رایگان است!

برای راه اندازی داشبورد، این 3 مرحله ساده را دنبال کنید:

مرحله 1: الگو را دریافت کنید

مرحله 2: حساب Google Analytics خود را با Databox متصل کنید.

مرحله 3: تماشا کنید که داشبورد خود در چند ثانیه پر می شود.

راهنمای خرید ...
ما را در سایت راهنمای خرید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرید خدا moridkhoda بازدید : 198 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 20:52

استراتژی برند شما چیزی فراتر از لوگو، نام یا شعار شماست – این کل تجربه ای است که مشتریان بالقوه و مشتریان شما با شرکت، محصول یا خدمات شما دارند.

استراتژی برند شما مشخص می کند که شما چه چیزی را مطرح می کنید، قولی که می دهید و شخصیتی را که منتقل می کنید. و در حالی که شامل لوگو، پالت رنگ و شعار شما می شود، اینها تنها عناصر خلاقانه ای هستند که برند شما را منتقل می کنند. در عوض، نام تجاری شما در هر تعامل روزانه ای که با بازار خود دارید، زندگی می کند:

  • تصاویری که شما منتقل می کنید
  • پیام هایی که در وب سایت، پیشنهادات و کمپین های خود ارسال می کنید
  • نحوه تعامل کارکنان شما با مشتریان
  • نظر مشتری در مورد شما در مقابل رقیب شما

ارزش ایجاد یک استراتژی برند تعریف شده

مشاوره برندسازی برای محصولات و خدماتی که در بازارهای مصرفی بزرگ فروخته می شود، حیاتی است. همچنین در B2B مهم است زیرا به شما کمک می کند از رقبای خود متمایز شوید. استراتژی برند شما موقعیت رقابتی شما را زنده می کند و شما را به عنوان یک "چیزی" خاص در ذهن مشتریان بالقوه و مشتریان خود قرار می دهد.

به برندهای مصرف کننده موفقی مانند دیزنی، تیفانی یا استارباکس فکر کنید. احتمالاً می دانید که هر برند نشان دهنده چیست. حالا تصور کنید که در حال رقابت با یکی از این شرکت ها هستید. اگر می‌خواهید سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورید، با یک استراتژی برند قوی شروع کنید، در غیر این صورت ممکن است به جایی نرسید.

در صنعت شما، ممکن است یک برند قوی B2B وجود داشته باشد یا نباشد. اما وقتی دو شرکت را در مقابل هم قرار می دهید، شرکتی که نشان دهنده چیزی ارزشمند است، زمان آسان تری برای دستیابی، جذب، بستن و حفظ مشتریان خواهد داشت.

مشاور برند سازی موفق همچنین "ارزش ویژه برند" را ایجاد می کند - مقدار پولی که مشتریان مایل به پرداخت آن هستند فقط به این دلیل که برند شما است. ارزش ویژه برند علاوه بر ایجاد درآمد، خود شرکت شما را در درازمدت ارزشمندتر می کند.

آیا شرکت شما از یک استراتژی تعریف شده برای برند شما پیروی می کند؟ شما در کدام مورد قرار می گیرید؟

بهترین مورد خنثی بدترین مورد

  • مشتریان بالقوه و مشتریان دقیقا می دانند که شما چه چیزی را ارائه می دهید. شروع گفت‌وگو با افراد بالقوه جدید آسان است، زیرا آنها به سرعت متوجه می‌شوند که شما از چه چیزی دفاع می‌کنید.
  • شما به سرعت مشتریان را به دست می آورید زیرا تجربه مشتریان بالقوه شما از هر چیزی که می گویید پشتیبانی می کند.
  • شما می توانید حق بیمه را دریافت کنید زیرا بازار شما می داند که چرا شما بهتر هستید و مایل است برای آن هزینه بپردازد.
  • ممکن است بازار دیدگاه یا تصور ثابتی از محصول و شرکت شما نداشته باشد، اما به طور کلی، شما فکر می کنید که مثبت است.
  • شما زیاد به برندسازی فکر نکرده‌اید زیرا لزوماً مرتبط به نظر نمی‌رسد، اما اعتراف می‌کنید که می‌توانید کار بهتری در برقراری ارتباط مداوم با بازار انجام دهید.
  • شما به خودتان کمک نمی کنید اما به خودتان هم آسیب نمی رسانید.
  • شما استراتژی برند ندارید و این نشان می دهد. برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و متقاعد کردن آنها برای خرید دشوارتر است.
  • آنها تصوری از محصول/خدمت شما یا اینکه چرا بهتر است ندارند.
  • کاری که شما انجام می دهید، آنچه می گویید و نحوه بیان آن ممکن است با یکدیگر در تضاد باشد و بالقوه شما را سردرگم کند.
  • رقبا معمولاً زمان آسان تری برای جذب مشتری دارند.

به دنبال راهنمایی بیشتر برای استراتژی برند هستید؟

قبل از کار بر روی استراتژی برند خود، مطمئن شوید که استراتژی موقعیت یابی رقابتی خود را شناسایی کرده اید – استراتژی برند شما آن را زنده می کند.

  • اگر استراتژی برند دارید، مطمئن شوید که تا حد امکان موثر است.
  • با انجام ممیزی برند، از مشتریان، کارمندان و فروشندگان خود نظرسنجی کنید. آیا برداشت آنها با استراتژی شما سازگار است؟ اگر نه، روی عناصری که می‌توانید بهبود ببخشید کار کنید.
  • نام تجاری خود را بر اساس مزایای عاطفی توسعه دهید
  • ویژگی ها و مزایای محصول/خدمت خود را فهرست کنید. یک ویژگی یک ویژگی است - یک رنگ، یک پیکربندی. یک مزیت کاری است که آن ویژگی برای مشتری انجام می دهد.
  • مشخص کنید که کدام مزایا برای هر یک از بخش های مشتری شما مهم است.
  • شناسایی کنید که کدام مزایا عاطفی هستند - قدرتمندترین استراتژی‌های برند بر احساسات، حتی در بین خریداران تجاری تأثیر می‌گذارند.
  • به مزایای عاطفی نگاه کنید و آنها را به یک نکته خلاصه کنید که مشتریان شما وقتی به شما فکر می کنند باید به آن فکر کنند. این چیزی است که برند شما باید نشان دهد.

شخصیت برند، داستان و بیانیه های موقعیت خود را تعریف کنید

به برند خود به عنوان فردی با شخصیت متمایز فکر کنید. او را توصیف کنید، سپس این ویژگی های شخصیتی برند را در هر کاری که انجام می دهید و خلق می کنید، به او منتقل کنید.

بیانیه های موقعیت یابی و داستانی در مورد برند خود بنویسید. از این پیام تجاری در سراسر مواد شرکت خود استفاده کنید.

رنگ ها، فونت ها و سایر عناصر بصری را انتخاب کنید که با شخصیت شما مطابقت داشته باشد و هویت سازمانی شما را ایجاد کند.

تعیین کنید که کارکنان شما چگونه با مشتریان احتمالی و مشتریان برای انتقال شخصیت تعامل خواهند داشت و مطمئن شوید که نام تجاری شما در شرکت شما "زندگی می کند".

همراه با استراتژی موقعیت یابی رقابتی شما، شما

استراتژی برند جوهر چیزی است که شما نمایندگی می کنید. یک استراتژی برند عالی به شما کمک می کند تا ارتباط موثرتری با بازار خود برقرار کنید، بنابراین در هر تعاملی که با مشتریان بالقوه و مشتریان خود دارید، آن را دنبال کنید.

اگر می‌خواهید چگونه یک نام تجاری عالی انتخاب کنید، قبل از شروع فرآیند نام‌گذاری، استراتژی برند نوشته شده خود را تکمیل کنید. از آنجایی که نام شما پسوند برند شما است، ارزیابی کیفیت انتخاب نام شما (به جای شروع با نام) با تکمیل آن بسیار آسان تر خواهد بود.

 

راهنمای خرید ...
ما را در سایت راهنمای خرید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرید خدا moridkhoda بازدید : 155 تاريخ : سه شنبه 26 بهمن 1400 ساعت: 23:24

یک سیستم مدیریت استخدام (RMS) عملیات استخدام و کارکنان سازمان را خودکار و مدیریت می کند و فرآیند را از ابتدا تا انتها ساده می کند. عملکردهای اصلی یک RMS سیستم ردیابی متقاضی (ATS) است که یک مخزن مرکزی برای داده های نامزد ارائه می دهد و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) که به سازماندهی و مدیریت تعاملات با نامزدها و مشتریان کمک می کند.

این سیستم های حیاتی ابزارهای مورد نیاز برای برنده شدن در کسب و کار جدید، افزایش حفظ مشتری و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به مشتریان فعلی را در اختیار شرکت ها قرار می دهند. انتخاب RMS مناسب برای شرکت پرسنل خود یک تصمیم بسیار مهم است، اما همچنین می تواند تصمیمی طاقت فرسا باشد. کدام ویژگی در واقع مهم است و کدام فقط نویز سفید است؟

مطالب بیشتر در مورد سیستم مدیریت استخدام را اینجا دنبال کنید.

1. خواسته ها و نیازهای شرکت شما چیست؟

عامل حیاتی برای موفقیت در استفاده حداکثری از نرم‌افزار استخدام، تمایز نیازهای اصلی آژانس شما برای هر حوزه تجاری و "خواسته‌ها" و "نیازهای" آنهاست. گردش کار و فرآیندهای کسب و کار خود را ارزیابی کنید تا مشخص کنید چه چیزی کم است و چه چیزی می تواند به شما کمک کند کار خود را با کارایی بیشتر و سهولت بیشتر انجام دهید.

2. چه ابزارها و ویژگی هایی شما را برای موفقیت در آینده آماده می کند؟

قبل از اینکه یک CRM یا ATS را انتخاب کنید، بهتر است سیستمی را پیدا کنید که با شما رشد کند. با همه ابزارها و ویژگی های مختلف موجود، تمرکز بر روی آن و تعیین اینکه کدام عملکرد اصلی برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است، ضروری است.

به آنچه برای کسب و کار شما مهم است فکر کنید - آیا سعی می کنید یک استخر استعداد بزرگتر بسازید، داده های خود را بهتر درک و تجزیه و تحلیل کنید، یا هزینه ها را کاهش دهید و یک تجربه نامزد کارآمدتر ایجاد کنید؟ اکنون کجا هستید و آینده شما ممکن است چه باشد؟ با پرسیدن این سوالات، می‌توانید سیستم‌های CRM و ATS را با ابزارها و ویژگی‌هایی بیابید که کارمندان شما را برای موفقیت فعلی و آینده آماده می‌کنند.

3. آیا نرم افزار مدیریت استخدام می تواند با وب سایت شما و سایر پلتفرم های استخدام یکپارچه شود؟

یکی از اجزای مهم یک ATS یا CRM توانایی آن برای ادغام یکپارچه با سایر پلتفرم های تجاری شما از جمله وب سایت، ایمیل و حساب های رسانه های اجتماعی شما است. شما می خواهید مطمئن شوید که سیستم شما می تواند به عنوان یک پلت فرم برای رایانش موبایل و ابری، ارتباطات یکپارچه و شبکه های اجتماعی باشد.

4. آیا سیستم مدیریت استخدام قابلیت های سیار دارد؟

انتخاب یک ATS یا CRM که بتوانید در هر مکان و در هر زمان از آن استفاده کنید، می تواند تأثیر زیادی بر فرآیندهای پرسنل شما داشته باشد. ردیابی متقاضیان تلفن همراه به شما امکان می دهد سیستم خود را از محل کار، خانه یا در حال حرکت مدیریت کنید و همزمان اطلاعات مشتریان و نامزدها را به صورت همزمان به استخدام کنندگان خود بدهید. استفاده از تلفن همراه همچنین به شما این فرصت را می‌دهد که ایمیل‌ها را ردیابی کنید، گزارش‌های کلیدی را بررسی کنید و لیست‌های نامزدها را هر زمان که نیاز دارید جستجو کنید.

بسیاری از سیستم های استخدام برای انتخاب و بسیاری از ویژگی های نرم افزاری وجود دارد که اکنون به شرکت های استخدام کننده ارائه می شود. قبل از اینکه این تصمیم مهم را بگیرید، خود را در مورد ظرفیت کامل یک ATS یا CRM آموزش دهید تا بدانید چه ویژگی هایی برای اهداف تجاری شما مفید است.

چرا باید از سیستم مدیریت استخدام Bullho استفاده کنید؟

  • افزایش بهره وری استخدام کننده
  • کارهای روزانه را با منبع، جستجو و مطابقت سریعتر ساده کنید.
  • از بینش روابط برای ارائه یک تجربه برتر نامزد استفاده کنید.
  • تصمیمات تجاری بهتری بگیرید.
  • کسب و کار خود را با اعداد و ارقام و با استفاده از گزارش‌های عملی ویژه کارکنان اداره کنید.

ویژگی های کلیدی نرم افزار مدیریت استخدام Bullho

استخدام کنندگان امروزی همیشه در حال حرکت هستند. سیستم استخدام شما باید طوری ساخته شود که با زندگی پرسرعت استخدام‌کنندگان هماهنگ باشد و کار آنها را آسان‌تر کند.

با دسترسی تلفن همراه به یک نرم افزار استخدام، استخدام کنندگان و فروشندگان به اطلاعات به روز در مورد مشتریان و نامزدها مجهز می شوند و به آنها بینش بهتری برای جلسات و مصاحبه های خارج از سایت می دهد.

Bullho قابلیت‌های استخدام تلفن همراه را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد سوابق نامزدها را مشاهده و ویرایش کنید، یادداشت‌هایی ایجاد کنید و به داده‌های مکان در هر دستگاهی در هر زمان دسترسی داشته باشید.

ATS پیشرو در صنعت

در بازار رقابتی امروز، شما نمی توانید با یک سیستم کند زمان را هدر دهید. Bullho یک نرم‌افزار ردیابی متقاضیان مبتنی بر وب ارائه می‌دهد که تیم شما را با حداکثر بازدهی کار می‌کند و به افزایش جایگاه‌ها تا 43 درصد برای رشد کسب‌وکار کمک می‌کند.

ضبط خودکار داده ها و ردیابی فعالیت

سیستم Bullho کارهای وقت گیر را که ساعات با ارزشی را در روز شما می گیرد، خودکار می کند. Bullho تمام فعالیت های ایمیل با نامزدها و مشتریان را ردیابی می کند تا هرگز مکالمه ای را از دست ندهید. Bullho در پشت صحنه کار می کند تا به روز رسانی های زمان واقعی را برای رکورد شما فراهم کند

راهنمای خرید ...
ما را در سایت راهنمای خرید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرید خدا moridkhoda بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 14:25

در یک شرکت گاهی سازمان ها و ساختارهای پیچیده و چند لایه وجود دارد. نمودار سازمانی سلسله مراتب و ساختار سازمانی را در یک نمای کلی گرافیکی نشان می دهد - نمودارهای سازمانی بیش از 150 سال است که وجود دارند.

بسته به اینکه یک شرکت چقدر پیچیده و بزرگ است، نمایش های گرافیکی قابل درک آسان در قالب یک نمودار سازمانی ضروری هستند. این امر در مورد شرکت های کوچکتر نیز صدق می کند. راهنمای زیر کارکردهای یک نمودار سازمانی را توضیح می دهد و نکاتی را در مورد چگونگی ایجاد آن به شما ارائه می دهد.

چارت سازمانی چیست؟

واژه چارت سازمانی از دو کلمه سازمان و نمودار تشکیل شده است. نمودار سازمانی یک نمایش گرافیکی است که روابط بین سلسله مراتب را به روشی آسان و بسیار واضح بیان می کند.

پیوندهای بین بخش ها و مناطق در شرکت نیز در یک نمودار نشان داده شده است. بنابراین تعریف ساختار سازمانی این است که نمودار سازمانی شامل طرحی است که ساختارهای یک شرکت را با جزئیات بیشتری توضیح می دهد.

برای ایجاد چارت سازمانی حرفه ای اینجا کلیک کنید.

وظایف یک نمودار سازمانی برای کارآفرینان چیست؟

نمودارهای سازمانی برای نشان دادن روابط متقابل و روابط داخلی در یک شرکت بسیار مفید هستند. این به شما امکان می دهد اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما می توانند به طور مؤثر اطلاعات را دریافت و تفسیر کنند. نمودار سازمانی را می توان برای عملکردهای زیر استفاده کرد:

برای دید کلی بهتر از سازماندهی مجدد شرکت

اگر در حال سازماندهی مجدد هستید، برای مثال اگر یک کارمند را در شرکت جابه جا می کنید، می توانید از یک نمودار سازمانی استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که از آنها مطابق با مهارت هایشان استفاده می شود. یا زمانی که بخش‌های موجود را منحل می‌کنید یا بخش‌های جدیدی را راه‌اندازی می‌کنید زیرا فرآیندهای کاری در شرکت تغییر کرده است.

به همراه کارمندان خود، ساختار را پس از سازماندهی مجدد با یک نمودار سازمانی توسعه می دهید. شما می توانید نقش هایی را که کارکنان شما پر خواهند کرد را نشان دهید. علاوه بر این، فرآیندهای آینده قابل مشاهده است.

نمایندگی قدرت و نظم دیگر رایج نیست

در گذشته رسم سلسله مراتب و در نتیجه قدرت و نظم در نمودار سازمانی رایج بود. امروزه این دیگر در عمل رایج نیست، اکنون بیشتر به این است که بتوانیم فرآیندهای کاری و عملکرد کارکنان را به روشی آسان و قابل درک ارائه کنیم.

چرا شرکت ها باید چارت سازمانی ایجاد کنند؟

در یک شرکت، سلسله مراتب، فرآیندهای کاری، سازمان و ساختارها دقیقاً تعریف شده است. این به این معنی است که یک نمودار سازمانی در شرکت دقیقاً مشخص می کند که چه کسی در چه بخش و چه حوزه ای است، اما همچنین کدام حوزه ها با هم کار می کنند، چه کسی مسئول چه کسی است، در کجا همپوشانی ها و تفاوت ها وجود دارد.

نمودار سازمانی به چند دلیل بسیار مفید است. اگرچه موفقیت اقتصادی به چارت سازمانی بستگی ندارد، اما نباید بدون چارت سازمانی کار کنید.

نمودار سازمانی برای موارد زیر استفاده می شود:

بهبود ارتباطات

 یک نمودار سازمانی توضیح می دهد که فرد تماس مناسب چه کسی است و چه کسی مسئول کدام وظیفه است. مسئولیت ها در یک نمودار سازمانی قابل مشاهده هستند - به این ترتیب نمودار سازمانی به ارتباطات کمک می کند.

نمای کلی سازمانی

 یک نمودار سازمانی به شما امکان می دهد ببینید که چگونه سلسله مراتب ها تنظیم شده اند، چگونه حوزه ها با هم تطبیق می یابند و به طور کلی شرکت چگونه کار می کند. این یک نمای کلی بسیار خوب از کل سازمان شرکت می دهد.

برنامه‌ریزی بهتر

 برنامه‌ریزی خوب مهم‌ترین و نهایی هر کسب‌وکاری است. این شامل برنامه ریزی پرسنل نیز می شود که در آن مشخص می شود کدام کارمند کدام وظیفه را انجام می دهد. نمودار سازمانی نه تنها برای پرسنل، بلکه برای نوآوری ها و سرمایه گذاری ها به برنامه ریزی بلندمدت نیز کمک می کند.

تقویت وفاداری شرکت

با یک نمودار سازمانی، کارمند شما می‌تواند بهتر با کارفرما شناسایی شود که وفاداری و وابستگی به شرکت را ارتقا می‌دهد. این باعث می شود که کارمندان شما احساس کنند که بخش مهمی از شرکت هستند.

نمونه های نمودار سازمانی

هیچ الگوی جهانی برای اینکه نمودار سازمانی چگونه باید باشد وجود ندارد. از آنجا که هر شرکت فردی است، نمودارهای سازمانی نیز به صورت جداگانه ساخته می شوند.

  • نمایش گرافیکی نمودار سازمانی
  • دو گزینه برای نمایش گرافیکی در قالب یک نمودار سازمانی وجود دارد:
  • نمایش آنالوگ با استفاده از کاغذ و قلم
  • نمایش دیجیتال با استفاده از نرم افزار

شما می توانید به سرعت و به راحتی با یک خودکار نمودار سازمانی را روی کاغذ بیاورید. چند جعبه برای شرکت های کوچکتر کافی است. وقتی صحبت از ساختارهای پیچیده و شرکت های بزرگتر می شود، پیچیده تر می شود. چون ایجاد نمودارهای سازمانی پیچیده با بسیاری از بخش ها آسان نیست.

در این مواقع معمولا از نرم افزارهایی استفاده می شود که حتی برخی از آنها به صورت رایگان در دسترس هستند. نمودارهای سازمانی را نیز می توان به سرعت و به راحتی با نرم افزار آفیس مایکروسافت آفیس ایجاد کرد؛ به هر حال این نرم افزار در اکثر شرکت ها موجود است.

همچنین برنامه های ساده ای برای ویرایش تصویر وجود دارد که می توانید از آنها برای نمایش دپارتمان ها به صورت رایگان استفاده کنید. وقتی صحبت از ساختارهای پیچیده به میان می‌آید، سخت‌تر می‌شود، سپس نرم‌افزار ویژه وارد بازی می‌شود که برخی از آنها به‌عنوان نسخه‌های آزمایشی رایگان نیز در دسترس هستند.

ساختارهای اساسی سازمان ها

هنگام سازماندهی یک شرکت، ساختارهای اساسی ایجاد شده است که می توان آنها را در نمودار سازمانی به تصویر کشید. تمایز بین:

  • سازمان عملکردی: شرکت بر اساس وظایف عملیاتی مانند تولید، حسابداری، فروش، اداری و مدیریت مواد تقسیم می شود.
  • سازمان ماتریسی: تقسیم سازمان بر اساس اهداف و وظایف، از جمله تعیین مرجع صدور بخشنامه.
  • سازمان ماتریس پروژه: یک سازمان کارکردی که یک خط کسب و کار یا سازمان پروژه است.
  • سازمان بخش: سازمان تقسیمی که بر اساس جنبه های موضوعی یا حوزه های کاری تجزیه می شود.

نمودار سازمانی جزئی برای بخش ها

یک نمودار سازمانی لزوماً نباید کل یک شرکت را به تصویر بکشد. همچنین می تواند برای یک بخش جداگانه یا برای پروژه ها یا برای مناطق تجاری آماده شود و سپس بخشی از مدیریت پروژه است. سپس این نمودار سازمانی نحوه همکاری بخش را با هم توضیح می دهد.

نرم افزار ساخت نمودار سازمانی

اکنون پیشنهادات نرم افزاری مختلفی وجود دارد که برای ایجاد نمودارهای سازمانی استفاده می شود و به ویژه در اینجا کاربردی بودن آنها ثابت شده است.

Dia یک نرم افزار گرافیکی

Dia یک نرم افزار گرافیکی است که به زبان آلمانی موجود است. با سهولت استفاده و طیف گسترده ای از عملکردها، تحت تأثیر قرار می گیرد. علاوه بر این، ساختار بسیار واضحی دارد که باعث می شود ناوبری آسان شود. با اشیاء استاندارد، می توانید به سرعت نمودارهای سازمانی ساده و همچنین پیچیده را نمایش دهید. می توانید با کشیدن و رها کردن نقاشی کنید.

2. کالیگرا

Calligra یک نرم افزار اداری است که شامل یک برنامه نقاشی است. با این حال، استفاده از این آسان نیست و کمی تمرین لازم است. چیدمان اشیاء دشوار است و برچسب زدن تک تک عناصر بسیار خسته کننده است. علاوه بر این، این برنامه منحصراً به زبان انگلیسی ارائه می شود.

3. Apache Open Office

آپاچی نرم افزاری است که برای طیف گسترده ای از برنامه های اداری موجود است. یک برنامه نقاشی نیز گنجانده شده است. با کمی تمرین، استفاده از آن آسان است و شامل همه چیزهایی است که برای ایجاد یک نمودار سازمانی نیاز دارید.

برای نشان دادن روابط بین عناصر می توانید از به اصطلاح "اتصال دهنده ها" استفاده کنید. همچنین امکان جابجایی عناصر بعداً یا تغییر نقاشی وجود دارد. بعداً می توانید نقشه ها را در اسناد دیگری که با این نرم افزار آفیس نیز ایجاد کرده اید وارد کنید. این نرم افزار به زبان آلمانی نیز موجود است.

راهنمای خرید ...
ما را در سایت راهنمای خرید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرید خدا moridkhoda بازدید : 145 تاريخ : يکشنبه 24 بهمن 1400 ساعت: 12:11

برای ساده سازی فرآیند تصمیم گیری در مدیریت، پیروی از یک مدل تصمیم گیری مفید است. مدل های تصمیم گیری راهنمای گام به گام تصمیم گیری هستند که به افزایش اثربخشی و کارایی تصمیم گیری کمک می کنند.

با توجه به اینکه مدیران به طور خارق العاده ای مشغول هستند و توجه آنها به چندین جهت متضاد به طور همزمان منحرف می شود، مدل های تصمیم گیری ابزار قدرتمندی هستند. شما همچنین باید سوال ریسک را بپرسید. ریسک در مفهوم تصمیم گیری ذاتی است و با پیروی از مدل های تصمیم گیری قوی، رهبران قادر به ارزیابی و کاهش ریسک های مرتبط با هر تصمیم هستند. مدل‌های تصمیم‌گیری همچنین به استفاده بهینه از زمان مدیران کمک می‌کنند و زمانی که به طور مؤثر اجرا شوند، اطمینان حاصل می‌کنند که تصمیم‌گیری همیشه ساختارمند و استراتژیک است.

یکی از اولین مدل‌های تصمیم‌گیری به کویکرها در قرن هفدهم نسبت داده می‌شود، که فرآیندی را پایه‌گذاری کردند که، حتی با استانداردهای مدرن، «الگویی از کارایی، گشودگی و احترام» در نظر گرفته می‌شود.[۳] نمونه اولیه دیگر بنجامین است. گزارش فرانکلین در سال 1776 از تصمیم گیری، که در آن از یک روش جدولی پایه برای ارزیابی جوانب مثبت و منفی یک تصمیم استفاده شد. با این حال، انتقال مدل‌های تصمیم‌گیری به کسب‌وکار با کارکرد مدیران اجرایی چستر بارنارد در سال 1938 آغاز شد. در اینجا مدل‌های تصمیم‌گیری جایگزین مفاهیم محدودتر اقتصاد سیاسی مانند «تخصیص منابع» و «سیاست‌گذاری» شدند. در طول قرن بیستم، بسیاری از نظریه پردازان مدیریت مفهوم مدل تصمیم را توسعه داده اند، از جمله، شاید مهم ترین آنها، پیتر اف. دراکر، که پدر نظریه مدیریت مدرن به شمار می رود.

دراکر در مقاله مهم خود در سال 1967 در هاروارد بیزینس ریویو، "تصمیم موثر" مراحل مدل تصمیم خود را تشریح می کند. به گفته دراکر، تصمیم گیری موثر را می توان به دنباله ای از شش مرحله تقسیم کرد.

تصمیم گیری در مدیریت چیست؟ کلیک کنید

بیایید قبل از تقطیر در زمینه زندگی تجاری مدرن، توالی دراکر را برای تصمیم گیری مؤثر مرور کنیم:

1. مشکل را روشن کنید

آیا مشکل منحصر به فرد است یا کلی؟ آیا قبلاً مشکلی از این نوع ایجاد شده است یا باید رویکرد جدیدی تدوین شود؟ ممکن است این مشکل نتیجه یک رویداد یکباره باشد، اما همچنین می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل بزرگ‌تر باشد که باید به آن رسیدگی شود.

2. مشکل را تعریف کنید

دقیقا با چی سر و کار دارید؟ در این مرحله، مهم است که روی ریشه مشکل تمرکز کنید و توجه خود را به آنچه مهم است متمرکز کنید. به گفته دراکر، مرحله کلیدی تصمیم گیری موثر این است که مطمئن شوید مشکل را به درستی تعریف کرده اید و از تشخیص اشتباه اجتناب کنید.

3. پاسخ را مشخص کنید

"شرایط مرزی" را - به قول جامعه علمی - برای مشکل خود تعیین کنید. شما باید در مورد آنچه تصمیم گیری شما برای دستیابی به مشکل شما نیاز دارد روشن باشید. چگونه متوجه می شوید که مشکل حل شده است؟ حداقل معیارهایی که باید رعایت شود چیست؟

4. تصمیم بگیرید که چه چیزی "درست" است (به جای اینکه صرفا قابل قبول باشد)

مهم است که با بهینه شروع کنید زیرا به هر حال سازش اجتناب ناپذیر است. هرچه دید شما در ابتدا متمرکزتر باشد، در هنگام مصالحه کمتر رقیق خواهد شد.

5. اقدامات را در تصمیم گیری بسازید

مرحله پنجم این فرآیند، عملی کردن تصمیم شماست. بسیاری از تصمیمات ناقص هستند، زیرا هیچ تعهدی برای اقدام ندارند. چگونه تصمیم گرفتی که کدام راه را بروی و چه کسی آن را طی خواهد کرد؟

6. اعتبار آزمون

تصمیمات خود را با رویدادهای بعدی بسنجید. این مهم است که بدانید تصمیم گیری شما چقدر موثر است و هر شکاف یا زمینه ای را برای بهبود شناسایی کنید. آیا این تصمیم نتیجه مطلوب را به همراه داشت؟ آیا چیزی وجود دارد که شما نادیده گرفته اید؟ از این اطلاعات برای تکرار رویکرد خود در تصمیم گیری استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم در حال بهبود هستید.

بنابراین، تا زمانی که مسئله به وضوح تعریف نشده، پاسخ مشخص نشده، نتایج عملیاتی شده و اعتبار آزمایش نشود، نمی‌توانیم بدانیم که تصمیم مؤثری گرفته شده است.

در حالی که درست است که این توالی ایجاد شده و به طور گسترده به عنوان یک روش تصمیم گیری موثر شناخته شده است ll پذیرفته شده است، اما این نیز درست است که دراکر مدل تصمیم خود را در زمان بسیار ساده تری نوشته است. دراکر در کتاب خود به نام «مجری مؤثر» حتی با اذعان به اینکه رایانه‌ها با بر عهده گرفتن بسیاری از کارهای روزمره، تصمیم‌گیری سریع‌تر را تسهیل می‌کنند، تاریخ‌گذاری کار خود را پیش‌بینی می‌کند.

بنابراین لازم است این اصول را در متن دنیای امروزی که فناوری سرعت تغییر، جریان اطلاعات و نیاز به تصمیم گیری دقیق را به شدت تسریع کرده است، تقطیر کرد.

 

 

راهنمای خرید ...
ما را در سایت راهنمای خرید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرید خدا moridkhoda بازدید : 236 تاريخ : يکشنبه 24 بهمن 1400 ساعت: 11:39

مشاوره مدیریت حرفه ای است که با یکی از سخت ترین روش های استخدام در دنیای تجارت بسیار مورد توجه است. نه تنها برای دریافت یک پیشنهاد شغلی به نوع خاصی از افراد با ویژگی های شخصیتی خاص نیاز است، بلکه برای موفقیت در این شغل به نوع خاصی از افراد نیز نیاز است.

اگر با انگیزه هستید، علاقه واقعی به تجارت دارید، و دانش تخصصی خام دارید (یا می خواهید آن را توسعه دهید)، یک حرفه در مشاوره مدیریت می تواند برای شما مناسب باشد.

با این حال، وقتی نوبت به شروع حرفه ای در مشاوره مدیریت می رسد، متمایز شدن از دیگران می تواند دشوار باشد. ما به شما مزایای کار به عنوان مشاور مدیریت و نحوه شروع مشاوره مدیریت را به شما نشان خواهیم داد. برای خواندن مطالب بیشتر در مورد مشاوره مدیریت اینجا کلیک کنید.

فهرست مطالب

  • مشاوره مدیریت چیست؟
  • مشاور مدیریت دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
  • وظایف و مسئولیت های مشاور مدیریت
  • یک شغل در مشاوره مدیریت چگونه کار می کند؟
  • آیا مشاوره مدیریت یک شغل خوب است؟
  • آیا شروع در مشاوره مدیریت سخت است؟

برای مشاوره کسب و کار به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

  • مهارت های سازمانی:
  • خودانگیختگی و خود انضباطی:
  • گوش دادن، ارتباط کلامی و مهارت های بین فردی:
  • مهارت های تحلیلی، حل مسئله و تفکر انتقادی:
  • مهارت های مدیریت زمان:
  • انعطاف و خلاقیت:
  • مهارت های نوشتاری:

چگونه مشاور مدیریت شوم؟

  • تکمیل مدرک لیسانس اولین قدم است.
  • کسب تجربه عملی
  • گواهینامه دریافت کنید
  • برنامه ریزی برای مصاحبه
  • هرگز یادگیری را متوقف نکنید

مشاوره مدیریت چیست؟

طبق ویکی پدیا، مشاوره مدیریت عملی است برای کمک به سازمان ها برای بهبود عملکردشان. مشاوران مدیریت ممکن است به دلایل مختلفی استخدام شوند، از جمله برای مشاوره خارجی (و هدف درک شده) و دسترسی به مهارت های خاص مشاوران.

شرکت‌های مشاوره اغلب از «بهترین شیوه‌های» صنعت به دلیل تماس‌هایشان با سازمان‌های مختلف و ارتباط با آنها آگاه هستند. با این حال، بسته به شرایط، توانایی یا مناسب بودن انتقال چنین تکنیک هایی از یک سازمان به سازمان دیگر ممکن است محدود باشد.

بسیاری از افراد باهوش پس از تحصیل در آرزوی شغلی در زمینه مشاوره مدیریت هستند. زیرا با حقوق مناسب، تحصیلات تخصصی و فرصت‌های پیشرفت سریع، به راحتی می‌توان فهمید چرا.

اگر مطمئن نیستید که چیست یا چگونه شروع کنید، این آموزش ساده همه چیزهایی را که باید بدانید را توضیح می دهد.

مشاور مدیریت دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

مشاوران کسب و کار با ارائه مشاوره های تخصصی برای غلبه بر چالش ها و گسترش به کسب و کارها کمک می کنند تا عملکرد خود را بهبود بخشند. شما با شرکت ها در زمینه های مختلف از جمله استراتژی شرکت، امور مالی، منابع انسانی و بازاریابی کار خواهید کرد.

تعداد زیادی از سازمان های دولتی و تجاری از مشاوره مدیریت برای بهبود فرآیندها و کارایی خود استفاده می کنند. در ساده‌ترین شکل، کار مشاور ارائه ممیزی از شیوه‌های جاری، توصیه‌هایی برای تغییر و برنامه‌ای برای اجرا به مشتری است. یک شرکت ممکن است آنها را برای مشاوره به مدیریت ارشد در مورد یک پروژه خاص یا در مورد ساختار و عملکرد شرکت به عنوان یک کل استخدام کند.

با این حال، تعریف دقیق کاری که یک مشاور مدیریت انجام می دهد کاملاً به شرکت و سازمان هایی که در آن کار می کنند بستگی دارد.

وظایف و مسئولیت های مشاور مدیریت

مشاوران مدیریت طیف وسیعی از مسئولیت ها و وظایف را بر عهده می گیرند. شما می توانید کارهایی مانند موارد زیر را در هر روز کاری انجام دهید:

  • برای درک بهتر نیازهای تجاری مشتری، با مشکلات و فناوری های تجاری آنها آشنا شوید. مصاحبه با کارکنان شرکت
  • بررسی داده های سیستم های داخلی مشتری، مانند ب- حساب های سالانه، اطلاعات حقوق و دستمزد یا سیستم های رایانه ای موجود.
  • محدوده کاری پروژه و همچنین جدول زمانی، نقاط عطف و منابع مورد نیاز برای دستیابی به اهداف پروژه را شرح دهید.
  • محصول کاری یا محصولات قابل تحویلی که در پایان پروژه در اختیار مشتری قرار می گیرد را تعیین و با آنها ارتباط برقرار کنید.
  • توسعه و اجرای ارتباطات برای ذینفعان برتر، کارکنان شرکت و تیم های پروژه داخلی و خارجی.
  • انجام کلیه آموزش های اجباری برای تعداد زیادی از کارکنان.
  • انتقاد سازنده را به مدیریت ارائه دهید.
  • به عنوان یک نتیجه از نتایج پروژه مشاوره، با درایت کار کنید تا کارکنان را سریعتر پذیرش کنند، استفاده بیشتر و دانش بهتری از روش های جدید کار کنید.
  • با مشتری ملاقات کنید تا بررسی کنید که راه حل ارائه شده کار می کند.
راهنمای خرید ...
ما را در سایت راهنمای خرید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرید خدا moridkhoda بازدید : 272 تاريخ : شنبه 23 بهمن 1400 ساعت: 13:45

کارت امتیازی متوازن پیوندی بین یافتن استراتژی و اجرای آن است. در مفهوم آنها، شاخص‌های مالی سنتی با دیدگاه مشتری، دیدگاه فرآیند داخلی و دیدگاه یادگیری و توسعه تکمیل می‌شوند. کارت امتیازی متوازن پیوندی بین یافتن استراتژی و اجرای آن است. در مفهوم آنها، ارقام کلیدی مالی سنتی توسط یک مشتری، یک فرآیند داخلی و یک دیدگاه یادگیری و توسعه تکمیل می شوند.

منبع کاملتر در مورد کارت امتیازی متوازن را در اینجا دنبال کنید.

تاریخچه کارت امتیازی متوازن

در اوایل دهه 1990، در مقابل پس‌زمینه انتقادات بلندتر از تک بعدی بودن سیستم‌های نسبت مالی در ایالات متحده، تحت هدایت R.S. کاپلان و دی.پی. نورتون یک پروژه تحقیقاتی را با دوازده شرکت آمریکایی انجام داد. هدف انطباق سیستم های کلیدی موجود با نیازهای افزایش یافته شرکت بود.

دیدگاه های مختلفدر مورد مدل کارت امتیازی

در مفهوم کارت امتیازی متوازن، ارقام کلیدی مالی سنتی با دیدگاه مشتری، دیدگاه فرآیند داخلی و دیدگاه یادگیری و توسعه تکمیل می شوند (شکل "کارت امتیازی متوازن - دیدگاه ها" را ببینید). بنابراین شاخص های پیشرو یا محرک های عملکرد در کنار شاخص های نتیجه ظاهر می شوند:

چشم انداز مالی نشان می دهد که آیا اجرای استراتژی به بهبود نتایج کمک می کند یا خیر. ارقام کلیدی چشم انداز مالی به عنوان مثال بازده حاصل از حقوق صاحبان سهام یا ارزش افزوده اقتصادی است. ارقام مالی کلیدی در اینجا نقش دوگانه ای دارند. اول، آنها عملکرد مالی مورد انتظار از یک استراتژی را تعریف می کنند. از سوی دیگر، آنها به عنوان اهداف نهایی برای سایر دیدگاه های کارت امتیازی متوازن عمل می کنند. ارقام کلیدی مشتری، فرآیند داخلی و همچنین دیدگاه یادگیری و رشد باید همیشه از طریق روابط علت و معلولی به اهداف مالی مرتبط باشند.

دیدگاه مشتری منعکس کننده اهداف استراتژیک شرکت در رابطه با مشتری و بخش های بازار است که قصد دارد در آن رقابت کند. ارقام، اهداف و اقدامات کلیدی باید برای مشتریان و بخش‌های بازار شناسایی‌شده ایجاد شوند.

وظیفه دیدگاه فرآیند داخلی ترسیم آن دسته از فرآیندهایی است که در درجه اول برای دستیابی به اهداف دیدگاه مالی و دیدگاه مشتری مهم هستند. نمایش زنجیره ارزش کامل در اینجا مفید است.

معیارهای چشم انداز یادگیری و رشد زیرساخت های لازم برای دستیابی به اهداف سه دیدگاه اول را توصیف می کند. نیاز به سرمایه گذاری در آینده به ویژه توسط کاپلان و نورتون مورد تاکید قرار گرفته است. بین سه دسته اصلی: شایستگی کارکنان، عملکرد سیستم اطلاعاتی و انگیزه و جهت گیری هدف کارکنان تمایز قائل شد.

بنابراین کارت امتیازی متوازن خود را به عنوان مجموعه ای ساختاریافته و متوازن از ارقام کلیدی نشان می دهد که در درجه اول باید به صورت تشخیصی درک شوند.

کارت امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم مدیریتی

طبق نظر کاپلان و نورتون، کارت امتیازی متوازن تنها نشان دهنده یک سیستم چهره کلیدی جدید نیست. به عنوان یک سیستم مدیریت، باید پیوندی بین توسعه یک استراتژی و اجرای آن باشد. نویسندگان در حال حاضر کمبودهای قابل توجهی را در این زمینه بیان می کنند: چشم اندازها و استراتژی قابل اجرا نیستند. این استراتژی به اهداف بخش ها، تیم ها و کارمندان مرتبط نیست. استراتژی به تخصیص منابع مرتبط نیست. «تاکتیکی» به جای بازخورد «استراتژیک» غالب است.

کاربردهای مدل کارت امتیازی متوازن

با استفاده از کارت امتیازی متوازن باید بر همه موانع غلبه کرد:

· فرآیند توسعه یک کارت امتیازی متوازن در مدیریت ارشد باید به شفاف سازی و اجماع در مورد اهداف استراتژیک منجر شود.

· کارت امتیازی متوازن در نظر گرفته شده است تا از طریق سه مکانیسم به جهت گیری هدف یکنواخت بازیگران در شرکت کمک کند: برنامه های ارتباطی و آموزشی، پیوند دادن کارت امتیازی متوازن به اهداف تیم ها و بازیگران فردی، و پیوند دادن به سیستم های تشویقی.

· علاوه بر نیروی انسانی، منابع مالی و مادی نیز باید با استراتژی شرکت هماهنگ باشد. چهار مرحله باید کمک کند: تدوین اهداف بلندپروازانه، شناسایی و تمرکز ابتکارات استراتژیک، شناسایی استراتژی‌های حیاتی در سطح شرکت و پیوند آنها با سالانه n تخصیص منابع و بودجه بندی.

طبق نظر کاپلان و نورتون، فرآیند سلسله مراتبی سنتی برای تدوین و اجرای استراتژی با فرآیند بازخورد ناکافی مشخص می شود. بازخورد فقط در سطح عملیاتی به عنوان "یادگیری تک حلقه ای" رخ می دهد. از سوی دیگر، با کمک کارت امتیازی متوازن، بازخورد باید با استراتژی مرتبط باشد و فرآیند یادگیری استراتژیک را که با "یادگیری دو حلقه ای" مشخص می شود، ارتقا دهد.

حرف آخر

طبق نظر کاپلان و نورتون، کارت امتیازی متوازن باید از فرآیند مدیریت استراتژیک در شرکت پشتیبانی کند یا به عنوان چارچوبی برای این فرآیند عمل کند. موفقیت آنها در عملکرد شرکتی هم نیاز شدید به تکمیل پارامترهای کنترل پولی و هم فوریت شناخته شده استراتژی‌های تطبیق بهتر با تجارت عملیاتی را نشان می‌دهد. برای جنبه اول، چهار دیدگاه پیشنهادی کارت امتیازی متوازن یک رویکرد قابل اجرا را تشکیل می دهند، زیرا در نهایت کل زنجیره ارزش را به تصویر می کشند. برای جنبه اجرای استراتژی، کارت امتیازی متوازن با مفاهیم دیگر (مانند اجرای یک هدف استراتژیک، تمرکز بر یک قابلیت اصلی یا برنامه ریزی هوشین) رقابت می کند.

https://wirtschaftslexikon.gabler.de/definition/balanced-scorecard-28000

راهنمای خرید ...
ما را در سایت راهنمای خرید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرید خدا moridkhoda بازدید : 133 تاريخ : دوشنبه 18 بهمن 1400 ساعت: 20:29

مدیریت دانش با کسب، توسعه، انتقال، ذخیره و استفاده از دانش سر و کار دارد. مدیریت دانش بسیار فراتر از مدیریت اطلاعات است (به عنوان مثال Beerheide/Katenkamp 2011). اطلاعات شرط لازم برای تولید دانش است. بنابراین، اطلاعات را می توان مانند سایر کالاها معامله کرد، اما دانش نمی تواند. اطلاعات جریانی از پیام است و به معنای دانستن چیست. از سوی دیگر، دانش از طریق انباشت اطلاعات به وجود نمی آید، بلکه تنها از طریق پیوند اطلاعات با دانش قبلی موجود، یعنی دانش چرایی، به وجود می آید. اطلاعات تنها زمانی به دانش تبدیل می‌شوند که در برابر پس‌زمینه دانش قبلی تفسیر شوند و بخشی از طرح عمل شخصی در دسترس شوند (کوگوت/زاندر 1992). بنابراین، دانش را نمی توان مانند اطلاعات خرید یا فروخت. دانش همچنین باید شامل آن دسته از مهارت‌هایی باشد که ارتباط و تعامل را در وهله اول ممکن می‌سازد، اما بدون اینکه بتوانیم آنها را به صراحت بیان کنیم. این منجر به تمایز بین دانش آشکار و ضمنی می شود.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد مدیریت دانش کلیک کنید.

انواع مدیریت دانش

مدیریت دانش صریح

 دانشی است که بتوان آن را فرمول بندی و بازتولید کرد. به راحتی می توان آن را از طریق زبان رسمی و منظم مانند کلمات و اعداد منتقل کرد. می توان آن را به طور منطقی درک و در کاربرد آن توصیف کرد و بنابراین نشان دهنده دانش خاص یا روشمند است.

مدیریت دانش ضمنی

دانش ضمنی دارای ویژگی شخصی است که رسمی کردن و برقراری ارتباط را دشوار می کند. این دانش پنهانی است که نمی توان آن را بیان کرد. علاوه بر این، به شدت در اقدامات مرتبط، تعهدات و مشارکت در یک زمینه خاص است. M. Polanyi در تئوری دانش ضمنی خود، شناخت انسانی را با این جمله توضیح می‌دهد که «بیشتر می‌دانیم تا بگوییم» (Polanyi 1985:14).

دانش و در نتیجه دانش ضمنی با فرآیندهای ادراک ذهنی افراد شروع می شود. اطلاعات داخلی و خارجی توسط تک تک اعضای سازمان درک و انتخاب می شود. کسب دانش تنها از طریق تفسیر این اطلاعات و پیوند با دانش قبلی موجود است.

دانش فردی و قابل تبیین به عنوان «دانش نهفته» نیز شناخته می شود. این دانش آگاهانه است که به مهارت های مفهومی خود فرد بستگی دارد و می تواند آگاهانه فعال شود، به عنوان مثال دانش موضوعی خاص. این دانش را می توان از طریق قوانین، دستورالعمل ها یا فناوری های اطلاعات و ارتباطات منتقل کرد.

به دانش فردی و ضمنی «دانش تجسم یافته» نیز گفته می شود. این دانش عمل محور است و عمدتاً از تجربیات قبلی ناشی می شود. این شامل مهارت های شناختی، نحوه برخورد با مفاهیم و تجربیات، اما همچنین مهارت هایی مانند مهارت های حرکتی ظریف دندانپزشک یا توانایی رقصیدن روی طناب است. انتقال این دانش نیازمند فرآیندهای تعاملی فشرده است و نمی‌توان آن را با دستورالعمل‌ها یا مکانیسم قیمت کنترل کرد.

با این حال، مجموع دانش صریح و ضمنی که تک تک اعضای سازمان در اختیار دارند، فی نفسه نشان دهنده دانش سازمانی نیست، دانش سازمانی تنها از همکاری هماهنگ اعضای سازمان ناشی می شود. تعبیه دانش فردی و ذخایر دانش در "تنظیمات سازمانی" خاص، پیش نیازی برای توسعه دانش سازمانی از دانش تک تک اعضای سازمان است (به عنوان مثال هکر 2012؛ نوناکا 1994). این دانش جمعی می تواند صریح یا ضمنی نیز باشد.

دانش صریح و جمعی به عنوان "دانش رمزگذاری شده" نامیده می شود. این دانش در شرکت ها به صورت قوانین و دستورالعمل های رویه ای که در یک شرکت استفاده می شود وجود دارد. آنها به عنوان مثال در مدل های سازمانی، ارگانیگرام ها، رهبری بیان می شوند

اصول یا در مفاهیم استراتژیک که توسط شرکت دنبال می شود. این دانش را می توان مستند کرد.

دانش ضمنی و جمعی به عنوان "دانش نهفته" نامیده می شود. در شرکت ها عمدتاً به شکل روال های سازمانی و "مدل های ذهنی" مشترک اعضای سازمان رخ می دهد. این به معنای کنش یا نظریه های روزمره است که به طور ضمنی توسط اعضای سازمان استفاده می شود.

انواع دانش سازمانی فردی و جمعی

امروزه دانش ضمنی به طور خاص به عنوان منبعی از مزیت های رقابتی قابل دفاع پایدار در شرکت ها در نظر گرفته می شود (به عنوان مثال آیزنهارت/ سانتوس 2002). اگر امکان تثبیت این دانش به صورت سازمانی در فرآیندهای مدیریت دانش وجود داشته باشد، تقلید به ویژه دشوار است. جمع آوری و ذخیره اطلاعات زیاد یا به کارگیری کارکنان با دانش تخصصی برای این کار کافی نیست. اگرچه دانش ضمنی و فردی اساس مدیریت دانش است، اما به خودی خود مزیت رقابتی پایداری را برای شرکت‌ها نشان نمی‌دهد زیرا می‌توان حامل‌های دانش فردی را از بین برد. در این صورت بخش‌های زیادی از دانش صریح خود را در قالب یادداشت بر جای می‌گذارند. با این حال، دانش فردی ضمنی شما برای شرکت از دست می‌رود.

دانشمندان سازمان ژاپنی Nonaka و Takeuchi (1995) شناخته شده ترین مدل مدیریت دانش را با اصطلاح "مارپیچ دانش" توسعه دادند. در اصل موضوع این است که تنها تبادل مستمر بین دانش آشکار و ضمنی، پیش نیاز تولید و انتقال دانش سازمانی را تشکیل می دهد. به این ترتیب می توان دانش ضمنی را در سراسر سازمان گسترش داد و در عین حال دائماً آن را غنی کرد. برای اینکه دانش سازمانی ایجاد شود، دانش ضمنی فردی اعضای سازمان باید فرآیند انتقال پویا را طی کند. برای این منظور، دانش آشکار و ضمنی در چهار شکل مختلف انتقال دانش ترکیب می‌شوند: اجتماعی‌سازی، برونی‌سازی، ترکیبی و درونی‌سازی.

جامعه پذیری دانش را «از ضمنی به ضمنی» منتقل می کند، یعنی عمدتاً بدون زبان. در عوض، "یادگیری از طریق انجام" از طریق مشاهده، تقلید و تمرین محوری است. کودکان روال فیزیکی دوچرخه سواری را با تمرین پدال زدن، فرمان و تعادل تا زمانی که بتوانند یاد می گیرند. یک مثال معمولی از اجتماعی شدن در عملیات روزمره، ادغام یک عضو جدید تیم در روال تفکر و عمل گروه است.

برونی سازی دانش ضمنی را به آشکار تبدیل می کند. با این حال، این تبدیل همیشه فقط تا حدی امکان پذیر است. یک پیش نیاز برای بیرونی کردن دانش ضمنی، ارتباطات شخصی فشرده است، به عنوان مثال در حلقه های با کیفیت یا تیم های بین رشته ای. با کمک تشبیهات و استعاره ها، شرکت کنندگان سعی می کنند دانش تجربی ضمنی خود را به طور متقابل در دسترس قرار دهند.

این ترکیب دانش صریح متفاوتی را گرد هم می آورد. از آنجایی که ترکیب دانش با تماس‌های «رو در رو» مرتبط نیست، می‌توان آن را با فناوری اطلاعات پشتیبانی کرد. فناوری اطلاعات متعارف منحصراً با این شکل از انتقال دانش سروکار دارد. آنها فقط بخش کوچکی از دانش مربوطه را در نظر می گیرند.

با درونی‌سازی، دانش صریح (تا حدی) به دانش ضمنی تبدیل می‌شود، البته به شکلی غنی‌تر و پیچیده‌تر. این زمانی اتفاق می‌افتد که افراد یا گروه‌ها روال‌هایی را یاد می‌گیرند که قبلاً به صراحت فرموله شده بودند. تسلط ایمن بر روال‌ها، فعالیت‌های پیچیده را قادر می‌سازد «مانند خواب» انجام شوند. آنها فقط به کاهش توجه نیاز دارند.

هر چه مارپیچ دانش بیشتر در جریان باشد، دانش سازمانی پیچیده‌تر می‌شود که در روال‌ها و قوانین سازمانی تجسم می‌یابد. حتی اگر دارندگان دانش فردی شرکت را ترک کنند، هنوز هم در دسترس شرکت هستند. مردم فقط می توانند دانش ضمنی فردی خود را با خود ببرند، اما نه قانون جمعی، هماهنگ و دانش معمول (مانند spender 1996؛ Nonaka / Takeuchi 1995). بر این اساس یک شرکت موفق به مدیریت دانش موفق می شود اگر

دانش نه تنها با یکدیگر ترکیب می شود، بلکه در فرآیندهای اجتماعی شدن، برون سازی و درونی سازی نیز منتقل می شود.

دانش (صریح و ضمنی) در سازمان باقی می ماند حتی زمانی که افراد آن را ترک می کنند، زیرا در قوانین و روال های رسمی و غیر رسمی ذخیره می شود.

زمانی که دانش موجود در سازمان بیش از ظرفیت مدیران فردی باشد، یعنی دانش فردی به دانش جمعی تبدیل شود.

راهنمای خرید ...
ما را در سایت راهنمای خرید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرید خدا moridkhoda بازدید : 143 تاريخ : يکشنبه 17 بهمن 1400 ساعت: 15:10

مدیریت استراتژیک بخشی از مدیریت بازرگانی است. دقیقاً به توسعه، برنامه ریزی و اجرای اهداف مرتبط با محتوای سازمان هایی می پردازد که ممکن است یک طرح تجاری را اجرا کرده باشند. به عنوان یک قاعده، دوره زمانی برای مدیریت استراتژیک دو تا پنج سال است، زیرا برنامه های استراتژیک معمولا برای بلندمدت ساخته می شوند. مدیریت استراتژیک بسیار نزدیک به مفهوم حاکمیت شرکتی است.

از زمانی که مفهوم استراتژی در تئوری برنامه ریزی در مدیریت بازرگانی مطرح شد، تفاوت زیادی با آن پیدا کرد. این استراتژی همچنین شامل تعریف اهداف اساسی شرکت است. از سوی دیگر، یک تعریف بسیار محدود تنها از اقدامات مرتبط با موقعیت صحبت می کند. مدیریت استراتژیک شامل مراحل مختلفی است. در مرحله اول، تجزیه و تحلیل ساختار صنعت و تجزیه و تحلیل مثلث شرکت، مشتری، رقابت انجام می شود. مرحله دوم شامل برنامه ریزی است.

در مرحله سوم مدیریت استراتژیک، استراتژی اجرا می شود و در فاز چهارم، کنترل موفقیت و کنترل پس از تحقق مقدمات انجام می شود. باید به طور انتقادی در نظر گرفت که اصطلاح مدیریت استراتژیک بسیار جهانی است و بنابراین معنای مرکزی آن مبهم است. به دلیل جهت گیری بلندمدت، مدیریت استراتژیک نیز نمی تواند راه حلی برای یک مشکل خاص ارائه دهد.

تا حدی نیز: رهبری استراتژیک. رویکرد جامع جهت گیری استراتژیک در فرآیند مدیریت کارآفرینی. بنابراین مدیریت استراتژیک شامل تعیین اهداف استراتژیک، تجزیه و تحلیل موقعیت استراتژیک، استخراج استراتژی ها، اجرای استراتژی ها در زیر استراتژی های عملکردی و مرتبط با منطقه و برنامه های اقدام عملیاتی و همچنین کنترل استراتژیک است. به ویژه مهم است که سطوح استراتژیک و عملیاتی در برنامه ریزی، اقدام و کنترل به صورت یکپارچه با هم مرتبط شوند، یکپارچگی سازمانی متناظر را تجربه کنند و کنترل نیز در جهت امور استراتژیک و عملیاتی باشد (کنترل استراتژیک).

محتویات مدیریت استراتژیک

 با وظیفه تضمین وجود و موفقیت آینده یک شرکت در دراز مدت سروکار دارد. بنابراین محتوای اساسی و چارچوبی برای فعالیت های برنامه ریزی شرکتی تشکیل می دهد. آنچه از موفقیت شرکت درک می شود تا حد زیادی به هدفی که شرکت دنبال می کند و گروه های ذینفع (ذینفعان مانند صاحبان سرمایه، مدیریت، کارکنان، جامعه) بستگی دارد. مدیریت استراتژیک در زمینه تنش بین جهت گیری شرکت به سمت بازارهای خارجی، محصولات و خدمات ارائه شده (نمایش مبتنی بر بازار MBV از نظر پورتر) و شرایط داخلی (شایستگی ها و منابع اصلی موجود، فرآیندهای تجاری دیدگاه مبتنی بر منابع RBV است. به گفته پرهالاد و همل).

 این رابطه به شدت متاثر از پویایی محیط (توسعه دائمی بازارها، مشتریان، محصولات و فناوری ها)، تنها امکان محدود پیش بینی تحولات محیطی و ابهام (تنوع، تضادها، تعاملات و وابستگی های متغیرهای محیطی) است. متغیرهای محیطی دریافت شده توسط شرکت سیگنال های زیست محیطی که اساس اقدامات او را تشکیل می دهد. مدیریت استراتژیک شامل یک فرآیند مدیریت پیچیده است که به رسمیت بخشیدن نیاز دارد، به ویژه در مورد شرکت های بزرگ بین المللی. به همین دلیل، تئوری مدیریت در ابتدا مدل ها و مفاهیم ساختاری را با هدف نظم بخشی و غلبه بر پیچیدگی توسعه یک استراتژی توسعه داد. قبلاً در آغاز قرن بیستم، فایول (ر.ک. Rühli 1985، ص 18) اصطلاح "مدیریت" را تعریف کرد و بین کارکردهای زیر تفاوت قائل شد:

 برنامه ریزی، سازماندهی، واگذاری دستورات، هماهنگی و کنترل

 اکثر رویکردهای کل نگر به مدیریت استراتژیک امروزه هنوز از این ساختار اساسی منطقی پیروی می کنند: این هم در مورد اولین مدل هایی که در دهه 1960 ارائه شدند (مدرسه بازرگانی هاروارد و آنسوف (Müller-Stewens 2001, p. 43)) و هم برای بازنمایی ها در کتاب های درسی فعلی وظیفه مدیریت استراتژیک تدوین دستورالعمل هایی برای برنامه ریزی استراتژیک است. پس از تعریف اهداف اصلی یک شرکت، تجزیه و تحلیل استراتژی‌های احتمالی شرکت، تصمیم‌گیری استراتژی و فعالیت‌های اجرای آن به شرح زیر است. مراحل فردی این فرآیند رهبری در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

راهنمای خرید ...
ما را در سایت راهنمای خرید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرید خدا moridkhoda بازدید : 176 تاريخ : يکشنبه 17 بهمن 1400 ساعت: 13:58

این به شرکت کمک می کند تا به جای واکنشی، فعال شود، اقدامات رقبا را تجزیه و تحلیل کند و به جای تماشاگر ماندن، اقدامات لازم را برای رقابت در بازار انجام دهد. به عنوان مبنایی برای تمام تصمیمات کلیدی تجاری عمل می کند. (منبع مدیریت استراتژیک)

مدیریت استراتژیک چیست و چرا اهمیت دارد؟

مدیریت استراتژیک عبارت است از برنامه ریزی، نظارت، تجزیه و تحلیل و ارزیابی مستمر تمامی نیازهایی که یک سازمان برای دستیابی به اهداف و مقاصد خود به آن نیاز دارد. تغییرات در محیط کسب و کار، سازمان ها را ملزم می کند که به طور مداوم استراتژی های خود را برای موفقیت ارزیابی کنند.

چرا مدیریت استراتژیک برای یک سازمان تجاری مهم است؟

مدیریت استراتژیک به تصمیم گیرنده کمک می کند تا خود را به ابزارهای مدیریتی برای پیش بینی تغییرات و هدایت فعالیت های سازمان در مسیر درست مجهز کند. عملکرد مدیریت استراتژیک با کمک به شرکت در نوآوری به موقع و انجام اقدامات اولیه، ریسک عملیاتی را کاهش می دهد.

7 مرحله فرآیند مدیریت استراتژیک چیست؟

  • مرحله 1 - چشم انداز و ماموریت را بررسی یا توسعه دهید. …
  • مرحله 2 - تجزیه و تحلیل کسب و کار و عملیات (تحلیل SWOT و غیره) …
  • مرحله 3 - توسعه و انتخاب گزینه های استراتژیک. …
  • مرحله 4 - تعیین اهداف استراتژیک. …
  • مرحله 5 – برنامه اجرای استراتژی. …
  • مرحله 6 - تخصیص منابع را ایجاد کنید.
  • مرحله 7 - بررسی اجرا

انواع مدیریت استراتژیک چیست؟

سه نوع استراتژی:

  • استراتژی تجاری
  • استراتژی عملیاتی
  • استراتژی تحول.

مفهوم مدیریت استراتژیک چیست؟

مدیریت استراتژیک شامل برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل و اجرای یک استراتژی تجاری است. ... مدیریت استراتژیک شامل تحقیق و شناسایی فرصت ها و تهدیدها در بازار و صنعت و به طور کلی در دنیای خارج است. مدیریت استراتژیک بر این اصل استوار است که «همه شرکت ها یکسان نیستند. »

مدیریت استراتژیک را چگونه تعریف می کنید؟

مدیریت استراتژیک فرآیند تعیین اهداف، رویه ها و اهداف برای رقابتی تر کردن یک کسب و کار یا سازمان است. به طور کلی، مدیریت استراتژیک به استقرار مؤثر پرسنل و منابع برای دستیابی به این اهداف مربوط می شود.

فرآیند مدیریت استراتژیک چیست؟

فرآیند مدیریت استراتژیک، فرهنگ ارزشیابی مستمری است که یک شرکت برای پیشی گرفتن از رقبای خود اتخاذ می کند. هر چند ساده به نظر می رسد، فرآیند پیچیده ای است که تدوین چشم انداز کلی سازمان را برای اهداف فعلی و آینده اش نیز پوشش می دهد.

مهمترین بخش مدیریت استراتژیک چیست؟

برنامه ریزی استراتژیک به خوبی اجرا شده، چشم انداز، جهت و اهداف سازمان را فراهم می کند، اما برنامه ریزی عملیاتی این استراتژی را به تاکتیک های روزانه اجرای کسب و کار تبدیل می کند که در نهایت نتایج تعریف شده توسط استراتژی را تولید می کند.

مولفه های مدیریت استراتژیک چیست؟

مدیریت استراتژیک فرآیند استفاده از این نوع رویکرد هدف گرا در مقیاس بزرگ از طریق سه مولفه اصلی تحلیل محیطی، تدوین و اجرای استراتژی و ارزیابی استراتژی است.

اولین قدم در مدیریت استراتژیک چیست؟

اولین قدم، تعریف چشم انداز، مأموریت و ارزش های سازمان است:

  • فرمول بندی استراتژیک …
  • اجرای استراتژیک …
  • ارزیابی و کنترل استراتژیک.

3 مرحله مدیریت استراتژیک چیست؟

محققان به طور کلی سه مرحله را در فرآیند مدیریت استراتژیک تشخیص می دهند: تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، و ارزیابی و کنترل.

دو فرآیند اصلی مدیریت استراتژیک کدامند؟

مدیریت استراتژیک اغلب شامل دو فرآیند اصلی است: تدوین استراتژی و اجرای استراتژی.

مثال مدیریت استراتژیک چیست؟

استراتژی عملکردی شامل استراتژی محصول، استراتژی بازاریابی، استراتژی منابع انسانی و استراتژی مالی است. خیابان هدف استراتژی عملکردی توسعه یک شایستگی متمایز به منظور ایجاد مزیت رقابتی برای یک واحد تجاری است.

حوزه مدیریت استراتژیک چیست؟

مدیریت استراتژیک هم هنر و هم علم تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات متقابل است که به سازمان اجازه می دهد به اهداف خود دست یابد.

عناصر مدیریت هزینه استراتژیک چیست؟

مدیریت استراتژیک هزینه بر سه رکن مهم استوار است:

  • موقعیت یابی استراتژیک،
  • تجزیه و تحلیل محرک های هزینه و
  • تحلیل زنجیره ارزش.

نقش مدیریت استراتژیک هزینه چیست؟

مدیریت هزینه استراتژیک فرآیند کاهش کل هزینه ها و در عین حال بهبود موقعیت استراتژیک شرکت است. این را می توان با داشتن درک کامل از هزینه هایی که موقعیت استراتژیک یک شرکت را پشتیبانی می کند و هزینه هایی که آن را تضعیف می کند یا هیچ تاثیری ندارد، به دست آورد.

چرا باید مدیریت استراتژیک هزینه را مطالعه کنیم؟

این اجازه می دهد تا اطلاعات هزینه تجزیه و تحلیل شود و برای توسعه اقدامات مختلف برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار استفاده شود. به درک بهتر ساختار کلی هزینه به منظور دستیابی به مزیت رقابتی پایدار کمک می کند.

راهنمای خرید ...
ما را در سایت راهنمای خرید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرید خدا moridkhoda بازدید : 171 تاريخ : پنجشنبه 14 بهمن 1400 ساعت: 13:36

برای تجزیه و تحلیل شغلی روش ها باید با اهدافی که دنبال می شوند تطبیق داده شوند. متداول ترین روش های مورد استفاده عبارتند از:

  • مشاهده؛
  • نگهداری؛
  • 3 درجه) پرسشنامه؛
  • 4 درجه) روش حوادث بحرانی.
  • 5 درجه) روزنامه:
  • 6°) کنفرانس فنی:
  • 7 درجه) مراحل فرآیند تجزیه و تحلیل شغل:

- تجزیه و تحلیل دو اصل را رعایت می کند. پیوست می کند:

به آنچه در واقعیت انجام می شود (به موقعیتی که هست و نه آنطور که باید باشد).

به وظایف (نه به اپراتور).

- تجزیه و تحلیل باید به دو نگرانی پاسخ دهد:

مفید بودن کار را بدانید؛

اجزای (مادی، سازمانی، محیطی) کار را شرح دهد.

می توان آن را با استفاده از روش های مختلف انجام داد.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل شغل کلیک کنید.

1 درجه) مشاهده:

یک یا چند متخصص اجرای وظایف مربوط به یک موقعیت را از ابتدا تا انتها مشاهده می کنند. این مشاهده مستقیم، فوری و در محل کار است. برای ثبت تمام لحظات چرخه عملیات کافی است. مشاهده با تجزیه و تحلیل تمام ابزارهای موجود برای طرف مجری تکمیل می شود: دستورالعمل ها، کتابچه راهنمای رویه ها، یادداشت ها.

مشاهده دو مزیت و چهار عیب دارد:

1.1) مزایا:

- تعصب کمتر به دلیل مداخله یک ناظر خارجی

- همگنی شبکه ها و معیارهای تحلیل.

1.2) معایب:

  • روش نیاز به زمان زیادی دارد.
  • محدود به فرآیندهای تولید کوتاه (وظایف تکراری) است.
  • مشاهده بی میلی پرسنل مشاهده شده را برمی انگیزد.
  • تمام عناصری که فقط کارگر می تواند فراهم کند (چرا بودن چنین روشی و ...) وجود ندارد.

بنابراین این روش جز در چارچوب سازماندهی علمی کار به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات با ضبط فنی فعالیت ها (با ویدئو یا کامپیوتر) جایگزین می شود.

2 درجه) نگهداری:

پس از تجزیه و تحلیل اسناد موجود، تحلیلگر برنامه تعمیر و نگهداری خود را می سازد. بنابراین، برای مثال، راهنمای مصاحبه ارائه شده در زیر دارای شش بخش است.

   2.1) شناسایی عامل و موقعیت:

  • نام خانوادگی نام.
  • کار.
  • وحدت.
  • سن مستاجر
  • ترازو، پله.

   2.2) وظایف:

  • چی ؟ (که هر روز، هر هفته، هر ماه انجام می شود ...).
  • با چه کسی؟ (دریافت، اجرا، انتقال.)
  • پشتیبانی، ابزار.
  • چه کسی تصمیم می گیرد؟
  • چه کسی کنترل می کند؟

   2.3) روابط:

  • بر اساس سلسله مراتب.
  • عملکردی.
  • روابط حرفه ای

   2.4) الزامات:

  • فیزیکی.
  • روشنفکران.
  • آموزش عمومی ؛ فنی.
  • تجربه.
  • آموزش کار.

   2.5) توسعه شغلی:

  • ارشدیت
  • ارتقاء مورد انتظار

ملاحظات :

این روش جمع آوری داده های شغلی را آسان تر و سریع تر می کند. عینیت رضایت بخشی را تضمین می کند.

اپراتور می تواند منجر به خطر دست کم گرفتن یا دست کم گرفتن دشواری های موقعیت و الزامات مورد نیاز شود.

3 درجه) پرسشنامه:

خود کارمندان یک پرسشنامه در مورد کار خود تکمیل می کنند. بنابراین اطلاعات در منبع توسط طرف های ذینفع اصلی جمع آوری می شود. روش ارزان است. با این حال، داده های جمع آوری شده بسیار ذهنی هستند و باید تصحیح و تفسیر شوند.

4 درجه) روش حادثه بحرانی:

این روش توسط J.-C. Flanagan توسعه یافته است. این شامل تهیه فهرستی دقیق از تمام ناهنجاری‌ها، خطاها و کاستی‌هایی است که واقعاً در انجام یک کار مشاهده می‌شوند و وزن آن‌ها را بر اساس تأثیری که بر نتایجی که معمولاً انتظار می‌رود، اعمال می‌کنند.

هر حادثه بحرانی شرح داده شده است:

  • علل و شرایط حادثه؛
  • اقدامات خاص انجام شده توسط کارگر؛
  • پیامدهای قابل مشاهده رفتار انتقادی

حوادث بحرانی برای تشکیل جدولی از ویژگی های ضروری شغل خلاصه و دسته بندی می شوند. این دسته بندی ها امکان ساخت فهرستی از رفتارهای مؤثر و غیر مؤثر در کار را فراهم می کند. این یک تکنیک ساده برای به دست آوردن توضیحات عملیاتی است. رفتار واقعی را نشان می دهد.

5 درجه) روزنامه:

این روش امکان ثبت وظایف اصلی انجام شده توسط کارمند را به صورت روزانه، هفتگی و/یا ماهانه فراهم می کند. متصدی آزادانه آنچه را که انجام می دهد توصیف می کند.

6°) کنفرانس فنی:

این شامل گرد هم آوردن گروهی از کارشناسان (مثلاً از یک مربی و یک کارمند با تجربه) است. این گروه اطلاعات مربوط به یک شغل خاص را جمع آوری می کند و بلافاصله به شرح شغل می پردازد.

7 درجه) مراحل فرآیند تجزیه و تحلیل شغل:

فرآیند تحلیل به طور کلی شامل پنج مرحله است:

  • آماده سازی (تعیین اهداف و مسئولیت ها، اطلاع رسانی به کارکنان)؛
  • شناسایی مشاغل (تصمیم گیری در مورد کدام خدمات و به چه ترتیبی و غیره)؛
  • انتخاب روش (تعیین روش مناسب)؛
  • مجموعه اطلاعات (به لطف روش انتخاب شده)؛

شرح شغل.

این فرآیند شرح شغل و نقشه شغل را ایجاد می کند. امروزه شرکت ها به شدت احساس می کنند که باید مشاغل را به خوبی بشناسند و در نتیجه فرآیند تحلیل را پیاده سازی کنند.

با این حال، آنها اغلب در مواجهه با مشکلات و ماهیت دست و پا گیر این فرآیند تردید دارند. به طور کلی، آنها یک رویکرد مترقی را با مرحله آزمایشی اولیه در منطقه ای انتخاب می کنند که نیاز به ویژه احساس می شود. موفقیت این رویکرد به تلاش ارتباطی انجام شده در طول فرآیند و حمایت سلسله مراتب بستگی دارد. همه این روش‌ها اجازه می‌دهند تا عکسی از ایستگاه کاری که سپس باید توضیح داده شود.

راهنمای خرید ...
ما را در سایت راهنمای خرید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرید خدا moridkhoda بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 14 بهمن 1400 ساعت: 13:11